VÁSÁRLÓI TÁJÉKOZTATÓ - BEVEZETŐ

 

Szeretnék mindenkit megkérni, aki vásárlója szeretne lenni a Patapult webáruháznak, hogy figyelmesen olvassa

el jelen tájékoztató anyagunkat, és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és magára kötelező érvényűnek tekinti.

 

Jelen webáruházban, a rendelések leadásával létrejövő fogyasztói szerződésben, illetve a későbbi kapcsolattartás során használt nyelv a magyar.

 

A webáruházban való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai lehetőségeinek, sajátosságainak és korlátainak ismeretét,és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Javasoljuk, hogy használjon vírus-és spyware-védelmi szoftvereket friss adatbázissal, és mindenkor telepítse az operációs rendszer és a böngészője aktuális biztonsági frissítéseit.

 

Ajánlott HTML 5 szabványnak megfelelnek: Chrome 48, Mozilla Firefox 43, Internet Explorer 11, Microsoft Edge 25 és ezen böngészők frissebb változatai. Más böngészőkön a webshop nem feltétlenül tud korrekt működést garantálni.

 

Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

 

Vásárló a webshopot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő, illetve a vásárolt termékekkel okozott vagyoni és nem vagyoni eredetű károkért. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért. A Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, a webshop használata során termékhez kapcsolódó, a webshop által tárolt hozzászólásaiban kifejtett véleményéért is.

 

A megrendelést Szolgáltató a webáruházon keresztül csak akkor fogadja el, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi adatot helyesen adja meg. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semmi nemű felelősség nem terheli.

 

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alábbi telefonszámon: 0630-436-7085 vagy e-mail címen: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. érdeklődhet!


2001:CVIII 6.§(2) szerint Vásárló megrendelése általában akkor lép életbe, ha az egy automatikus e-mailben visszaigazolásra kerül.

 

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

A megrendelés visszaigazolásának nyelve a szerződéskötés nyelvével megegyezik.

Szolgáltató és a vásárló között jelen webáruházon keresztül létrejött fogyasztói szerződés (hatálya szerint: 45/2014(II.26)Korm.r. "Üzlethelyiségen kívül, illetve távollévők között

 

kötött szerződés") nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem előhívható, nem hozzáférhető.




I. FEJEZET



JOGI TÁJÉKOZTATÁS

 

a 45/2014(II.26.) "a Szolgáltató és a Fogyasztó között kötött szerződésekről" szóló Kormányrendelet szerint



A)

 

A webáruház szolgáltatásait az alábbi vállalkozás látja el:

 

iDance Kft.

------------------------------------------------------

 

Székhely és postacím: 8200 Veszprém, Kígyó út 8

Cégjegyzékszám: 19-09-513189

Adószám: 22956198-1-19

 

Ügyfélszolgálat:

06-30-4367085



B)

 

Szolgáltatásaink termékköre jelen webáruházunkhoz kapcsolódóan:

 

4791 '08 Csomagküldő, internetes kiskereskedelem

4771 '08 Ruházat kiskereskedelem

4729 '08 Egyéb élelmiszer kiskereskedelem

 

A webáruház szolgáltatásának igénybevevői:a45/2014(II.26) Kormányrendeletben illetve a 2013.V. tv (új Ptk.) 8:1.§(1)3. szerint "fogyasztó"-nak minősülő magánszemélyek (mely értelmezésben fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy).

 

Értelmezésben továbbiakban a Fogyasztó még "Vásárló vagy mint "Felhasználó", Szolgáltató és Fogyasztó együttesen "Felek" megnevezés alatt szerepelhet.

 

Korm.r.4.§ 10. Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

 

Korm.r.4.§ 14. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés,

 

  1. amelyet a szerződő felek egyidejű fizikai jelenléte mellett a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen kötöttek meg;

 

  1. amelyre vonatkozóan a fogyasztó tett ajánlatot a vállalkozásnak az a) pontban meghatározott körülmények között;

 

  1. amelyet a vállalkozás üzlethelyiségében vagy távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával közvetlenül azt követően kötöttek meg, hogy a vállalkozás – a felek egyidejű fizikai jelenléte mellett – személyesen és egyéni kapcsolatba lépett a fogyasztóval a vállalkozás üzlethelyiségétől eltérő helyen; vagy

 

  1. amelyet a vállalkozás által szervezett olyan út során kötöttek meg, amelynek célja a termékek vagy szolgáltatások fogyasztó számára történő értékesítése vagy népszerűsítése;

 

Jelen webáruház a Korm.r.4.§ 11. szerint "távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz"-nek és "távértékesítési rendszernek" minősül.

 

A fogyasztói árak bruttó árak (az ÁFÁ-t tartalmazzák). A végösszeg a termékek össz. árából és a szállítási díjból tevődik össze. A Fogyasztó a weboldalon a "vásárlói kosár" összeállítása után, a MEGRENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE gombra kattintva vásárlói szerződést köt a Szolgáltatóval. A kötelem keletkezéséről a Szolgáltató e-mailben (Korm.r.4.§ 9.) tájékoztatja

a Fogyasztót.

 

Korm.r.4.§ 9. tartós adathordozó: olyan eszköz, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. Ilyen eszköz különösen a papír,

 

az USB kulcs, a CD-ROM, a DVD, a memória kártya, a számítógép merevlemeze és az elektronikus levél;

 

Vásárlóink - a termékek jelen webáruházban történő megvásárlásához - számlázási adatait és szállítási címét rögzítenünk kell.

 

A rendeléskezelés során történő adatkezelés szabályait a 2011. évi CXII. Infotv. alapján. készült adatkezelési nyilatkozatunk, tájékoztatónk II. Fejezete tartalmazza.

 

C)

 

Weboldal Műszaki Üzemeltetése:

 

2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a webáruházat tényleges webtárhely-szolgáltatóként: a BlazeArts Kft

6090 Kunszentmiklós, Damjanich J. u. 36. 1/8.üzemelteti.

A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon belül történik.



D)

 

Az összes megrendelt termékre az alábbi szállítási információk vonatkoznak.

 

A Szolgáltató köteles személyes átvételre biztosítani, vagy szállítószolgálat útján a Vásárló által a Megrendelőlapon kiválasztott termékeket az azon megjelölt szállítási címre eljuttatni. Amennyiben a megrendelés teljesítése bármilyen okból akadályba ütközik, úgy a Szolgáltató köteles haladéktalanul e-mail vagy telefon útján felvenni a kapcsolatot a Vásárlóval a továbbiak egyeztetése érdekében.

 

Vásárló köteles az általa feladott Megrendelőlapon megjelölt és a Szolgáltató által a megadott címre kiszállíttatott termékeket átvenni, a Szolgáltató által küldött visszaigazoláson

 

feltüntetett vételárat - mely a termékek csomagolási és szállítási költségeit is tartalmazza, és magában foglalja az ÁFA-t – készpénzben a szállítórészére, illetve előzetesen banki átutalással megfizetni.

 

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonában marad.



KIEMELT INFORMÁCIÓK:




A csomagokat a GLS szállítja ki.

 

A szállítási költség a vásárlót terheli, mely átutalás esetén 1990 Ft, utánvét +500 Ft

Csere esetén mindkét út költsége a Vevőt terheli.

 

Kérjük, a regisztrációnál vagy a megrendelésnél adjon meg telefonszámot, így a futár könnyebben tud egyeztetni Önnel.



FIGYELEM!

 

A szállítást olyan helyre kérje, ahol mindig tartózkodik valaki, aki tud a csomag érkezéséről.

 

Kérjük, hogy csak abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket készpénzes (utánvétes) fizetésre, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a szállítónak.

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudjuk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a fuvarlevélen rögzítésre kerül. Az ebből fakadó kellemetlenség elkerülése végett kérjük, hogy a csomag tartalmát még a szállító jelenlétében szíveskedjenek ellenőrizni!




GLS-SPECIFIKUS TÁJÉKOZTATÁS:

 

A futár a csomag feladását követőmunkanapon 8-17 óra között szállít a megadott címre.

 

Szállítási határidő általánosan a megrendelés beérkezésétől számított 1-4 hét

 

Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, a csomagról értesítést hagy. Az értesítőn megtalálható lesz a kézbesítő telefonszáma is, ezen lehet vele egyeztetni a következő kiszállítás időpontját. Természetesen, a futár, egyeztetés hiányában ismét megkísérli  a kézbesítést.

 

A GLS ügyfélszolgálat a +36-1-802-0265 -es telefonszámon érhető el munkanapokon 7.00-20.00 óra között. A csomagküld ő szolgálat részletes szállítási feltételei az alábbi weblapon is elérhetők: http://www.gls-hungary.com/

 

A GLS weboldalán lehetőséget biztosít a csomag azonosító száma ismeretében a csomag folyamatos nyomon követésére.



E)

 

Jelen weboldalon az 1997:CLV.Fogyvtv.14.§(4) és (5)illetve a 4/2009.(I.30.) NFGM-SZMM együttes rendelet szerint az árak feltüntetése HUF pénznemben történik, a webshop vastag betűvel jelzi az árakat. A termékek mindig a megrendelés pillanatában feltüntetett fogyasztói áron kerülnek értékesítésre.

 

Szolgáltató fenntartja a jogot termékei árainak eseti változtatásaira, amely nem visszaható hatályú. Szintúgy, a termékek vételárai biztosan nem változnak az adott fogyasztó számára, a megrendelés leadása és az árucikkek kézhez vételi közötti időszakban.

 

Fizetési lehetőségek:

 

  1. Az utánvétes szállítás esetén a számla kiegyenlítése utánvéttel történik. Az utánvét választásakor a futár kézbesítőjének kell kifizetni a szállítási költségekkel terhelt vételárat, készpénzben. Ez az opció 24.990 Ft alatt választható. (Díja: Szállítási költség + 100.000Ft-ig 500Ft, 150.000Ft-ig 560Ft, 499.000Ft-ig a beszedett érték 1%-a)

 

  1. Banki átutalás esetén a számla értékét előre kell kifizetni, és a csomag feladása a beérkezett teljes vételár megkapása után történik. (25.000 Ft felett csak ezt a lehetőség választható) A fizetendő összegről díjbekérőt fogunk küldeni a rendeléskor vagy regisztrációkor megadott e-mail címére. Az itt közölt adatok alapján tudja a

Felhasználó a fizetendő végösszeget banki átutalással vagy banki készpénz befizetéssel teljesíteni. A banki adatok a díjbekérőn feltüntetésre kerülnek.



A vételár a termék adatlapon, a kiválasztott termék megadott jellemzővel meghatározott feltüntetett ár, vagyis az adott árucikk bruttó (Áfa-t is tartalmazó) vételára, amely a szállítási díjat tartalmazza.



F)

 

A szerződéskötést követő telefonos kapcsolattartásra és a fizetési eszköz használati díjára vonatkozó szabályok:

 

Korm.r. 6.§ Ha a vállalkozás a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz telefonos ügyintézést biztosít, a vállalkozás biztosítja, hogy a vele kapcsolatba lépő fogyasztót a

 

hívásért emelt díj nem terheli. Szolgáltató telefonszáma normál (nem-emelt) hívásdíjú telefonszámok: 06-30436-7085.

 

Korm.r. 7.§(1) A vállalkozás az adott fizetési módigénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült általa viselt költséget meghaladó díjat nem számíthat fel (ilyen a szállítással kapcsolatos költsége, melyet változatlan értéken számláz tovább).



G)

 

Jelen tájékoztatásra és a weboldalon található termékleírásokra a Korm.r.11.§-a érvényes.




REGISZTRÁCIÓ

 

Webáruházunkban regisztráció nélkül nézelődhet, a termékeket összegyűjtheti a kosárban és vásárolhat is. A regisztráció nem kötelező, a rendelés elküldés előtti adatbekérőnél illetve a regisztrációs oldalon előnyeit felsoroljuk.

 

A regisztrációval és a rendelés elküldésekor a vásárlónak el kell fogadnia a szerződéskötési feltételeket és az adatkezelési tájékoztató feltételeit.

 

A regisztráció során és a rendelés elküldésekor az adatlapot értelemszerűen ki kell tölteni. Természetesen lehetőség van eltérő szállítási és számlázási cím megadására is, azonban fontos, hogy a szállítási címen legyen valaki, aki átveszi a küldeményt.

 

A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

 

Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.




A WEBÁRUHÁZ HASZNÁLATA

 

A fogyasztói szerződéskötés és regisztráció nyelve magyar.



MEGRENDELÉS

 

A megrendelés összeállítása

 

Az egyes árucikkek kategóriákba sorolva találhatóak.

 

A megvásárolható termékek mellett található a "Kosárba tesz" gomb. Erre kattintva még nem vásárolta meg a terméket, csak betette a kosárba. Ekkor megjelenik a kosár aktuális értéke. Minden termék, amit betett a kosárba, addig marad ott, amíg ki nem törli belőle, vagy meg nem rendeli. Kosara tartalmát bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, törölheti.



A megrendelés elküldése

 

Ha befejezte a vásárlást, és a "KOSÁR" funkció összesítő részéből továbblépve, az oldal alján kattintson a "Indulás a pénztárhoz most" gombra.

 

Itt rögzítheti a számlázási adatokat, a „MENTÉS” gombra kattintva léphet tovább.



Az összesítő oldalon, a Webáruház felsorolja a rendelt árucikkeket, fizetendő összeget a szállítási költségekkel. Itt lehet megjegyzést adni a rendeléshez (ami a futár munkáját is segíti).

Ellenőrizze a kosár tartalmát és az adatokat újra, majd pipálja ki az  Általános szerződési feltételek" melletti négyzetet, és kattintson a "Megrendelés megerősítése" gombra.

 

Rendeléséről minden esetben visszaigazolást kap e-mailben.



A megrendelés visszaigazolása

 

Miután a Felhasználó elküldte a megrendelést, 48 órán belül automatikus e-mailben visszaigazolja a Webáruház a Felhasználónak, hogy Szolgáltató megkapta a Felhasználó megrendelését. Az automatikus e-mail a megrendelésének részleteit és a fizetendő összeget is tartalmazza. A fizetendő összegen kívül mást nem kell fizetni. Ez az e-mail nem jelenti megrendelésének elfogadását, hanem csupán arról tájékoztat, hogy a megrendelés beérkezett a Szolgáltatóhoz.

 

Amennyiben a beérkezett üzenetek mappában nem találja, a visszaigazolást ellenőrizze a SPAM - levélszemét - mappákat is. Hibásan megadott telefonszám esetén nem tudjuk felvenni a kapcsolatot. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolat felvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése ellehetetlenülhet.

 

2001:CVIII Ektv. 6.§(2) A Szolgáltató az Ön ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló e-mail 48 órán belüli megérkezésével. A Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül (48 órán belül) nem kapja meg a Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

 

Ha az e-mail-ek azért nem érkeznek meg, mert a Felhasználó e-mail fiókjának tárhelye betelt, vagy rossz e-mail címet adott meg, és így a Szolgáltató a visszaigazolást nem képes végrehajtani, emiatt kizárja a felelősségét ez ügyben. Ha a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében a Vásárló hibát vesz észre,azt 1 napon belül jeleznie kell a Szolgáltató felé a 06-30436-7085-ös telefonszámon, a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.




MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA

 

Vásárló a teljesítés igényét a weboldalon a rendelés gombra kattintás pillanatában (vagy telefonos rendelésben) jelzi, tehát "azonnali" teljesítést kér (Korm.r.13.§ és 19.§).

 

A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő 2 munkanapon belül kerül feldolgozásra.

 

Ügyfélszolgálatunk minden esetben e-mailben visszaigazolja a megrendelés beérkezését, valamint e-mailben megírja vagy telefonon a vevőt tájékoztatja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

Eseti indoklással, de fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy teljes egészben - ha a raktárban a termék nem áll rendelkezésre, vagy a gyártó leállította a gyártását, importőr a beszállítását. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.




VÉTELÁR

 

Termékeink vételára mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza.

A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

 

A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

 

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat a  vásárlási szándékától.

 

Amennyiben megrendeléséből valamely termék belátható időn belül nincsen raktáron, arról tájékoztatjuk és ha továbbra is fenntartja megrendelését az adott termékre, azt utólag küldjük ki a megadott szállítási címre, amikor a vásárlónak csak az utólagosan megküldött termék árát kell kifizetni a leegyeztetett fizetési móddal.




TERMÉKLEÍRÁSOK

 

A termékeknél megjelenített képek nagy része nem illusztráció, hanem azok a termékek valódi képei. Néhány esetben viszont a jobb átláthatóság miatt olyan kép is megtalálható az adott termékhez, ami illusztráció.

 

A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit,az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.

 

Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban,weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérem írjon e-mailt vagy hívjon telefonon! (06-30436-7085 ill. Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.).

 

Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.



JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK

 

Tájékoztatjuk a kedves vásárlót, hogy a szállítás költségén felül a csomagolásra (mint tevékenységre) nem számítunk fel semmilyen költséget (amennyiben nincs megjelölve a termék adatlapján külön csomagolási, vagy környezetvédelmi díj).




GARANCIA, SZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

 

Minden termékünkre garanciát vállalunk! Ha a termék nem rendeltetésszerűen működik, cserét biztosíthatunk. Kivétel ez alól a Használt termékek, ezekre nincs garancia.

 

A termékek szakszerűtlen szereléséből eredő hibák javítására vagy cserére nem vagyunk kötelezhetőek!

 

A tévesztett, illetve hibás termékeket vevőszolgálatunkon jelezheti.

 

Az átvételkor közölt kifogás esetén cégünk a megrendelt terméket 30 napon belül visszavásárolja.

 

A kellékszavatosság, termékszavatosság és a jótállás részletes elveit jelen tájékoztató 1.sz. melléklete tartalmazza (görgessen a tájékoztató anyagunk Z) pontja utáni szakaszhoz).




RENDELÉSEK LEZÁRÁSA ÉS KISZÁLLÍTÁS

 

2001:CVIII 6.§(1) szerint tájékoztatjuk, hogy a rendelés feladása után de még kiszállítás előtt, felvilágosítás, speciális kérés, megrendelés-módosítás vagy valamilyen felmerült probléma bejelentése kapcsán kérjük, jelezze azt az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen vagy a +36 30-436-7085 ös telefonszámon.


2001:CVIII 6.§(2) szerint tájékoztatjuk, hogy megrendelését 48 órán belül, a megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben visszaigazoljuk . Kérjük a visszaigazolást minden esetben várja meg! Kollégáink ellenőrzik a megrendelését és visszaigazolásban tájékoztatjuk a termékek állapotáról, a kiszállítás időpontjáról és az esetlegesen felmerülő szállítási költségekről. Amennyiben a visszaigazolás az adott határidőn belül nem érkezik meg Önhöz, nem köteles a terméket megvásárolni vagy a szolgáltatást igénybe venni.

 

A szállításról tájékoztatónk D) pontja ad részletes útmutatást.

 

A szállítási díjat is tartalmazó számlát a csomagban találja meg.



Kérjük, hogy átvétel előtt a csomag és a termék(ek) sérülésmentes állapotát ellenőrizni szíveskedjen, amennyiben a csomagoláson vagy a termékeken bármilyen fizikai sérülést észlel, vetessen fel jegyzőkönyvet a szállítást végző futárral!

 

Kellemes vásárlást kívánunk!



H)

 

Korm.r. 20.§ (2)b) szerint a szerződés teljesítésétől a Fogyasztó a rendelés után, legfeljebb 14 naptári napon belül, Korm.r. 4.§.9. szerint az Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre küldött email nyilatkozattal állhat el.

 

Elállási nyilatkozatminta:

 

----

Címzett:

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom /gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

........................................................

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: A fogyasztó(k) neve:

 

A fogyasztó(k) címe: Kelt

----




ELÁLLÁSI JOG A GYAKORLATBAN

 

Elállásra vonatkozó igényét e-mailben jelentheti be.

 

FIGYELEM!

 

Korm.r. 29. § (1) A fogyasztó nem gyakorolhatja a 2 0. § szerinti jogát

 

  1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

 

  1. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2)bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

 

  1. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

 

A kormányrendelet ezen esetekben nem kötelezi a Szolgáltatót sem a termékek visszaszállítására, sem a díjak visszafizetésére.




VISSZAVÉTEL

 

A termékeket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza az átvételt követő 14 napban.

 

Nem érvényesíthető elállási jog az átvétel után (már a Vásárlónál) sérült termékekre.

 

Már kiszállított, de hibás teljesítésű(hibás összeállítású, vagy a szállítás során) elromlott tételek esetén, szavatossági/jótállási igények teljesítésével kapcsolatban Szolgáltató a visszaszállítását vállalja (Korm.r.24.§).

 

Amennyiben a termékről felbontás után a szállító jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 14 napos cserelehetőséget biztosítunk. Ebben az esetben a sérülést a szállító által felvett jegyzőkönyvvel igazolhatja.

 

Abban az esetben, ha a visszaküldött terméke(ke)t a Vásárló láthatólag kibontotta csomagolásából, és nem sikerült tisztázni a reklamáció okát, Szolgáltató nem vállalja a termék visszavásárlását, ezért azt visszajuttatja a vásárlónak, a Vásárló költségére.






DÍJAK VISSZATÉRÍTÉSÉNEK MÓDJA:



Amennyiben szállítószolgálattal küldi vissza a terméket, akkor általában az áru megérkezését követően, legkésőbb 30 naptári napon belül visszautaljuk az összeget a Vásárló által megadott bankszámlaszámra.



I)

 

2013. évi V. tv. (Ptk.) 6:159.§ - 6:174.§ szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényre, jótállásra anyagi követelést csak a megérkezett tételek átvétele után, a) közös megegyezés útján, b) békéltető eljárással vagy c) polgári jogi eljárásban lehet érvényesíteni.

 

Jótállási igény benyújtásának feltétele: ha a kiérkezett tételek (termékek) nem használhatóak (gyártási hibások, vagy szállítás közben elromlottak), és e tekintetben egyértelműen megállapíthatóan a Szállítót vagy Szolgáltatót (iDance Kft.) terheli felelősség.

 

Kellék-/termék-szavatossági és jótállási igény egyszerre nem érvényesíthető.

Szavatossági vagy jótállási igény benyújtása 19/2014(IV.29) NGM.r. szerint nem fogyasztóvédelmi panasznak minősül. Rendelet szerint szavatossági igényéhez a létrejött fogyasztói szerződést a fogyasztónak kell bizonyítania, az eredeti ÁFÁ-s számla bemutatásával. A szavatossági igényről jegyzőkönyvet kell felvenni. A szavatossági eljárást e rendelet 4.§-a részletesen leírja.



J)

 

Kiemelt jogszabályok hatályos szövege elérhető:

 

2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495 2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814 2013:V Ptk. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.239298 45/2014(II.26) Korm.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043 19/2014(IV.29) NGM.r. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277

 

Kapcsolódó jogszabályok:

 

  • A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény

 

  • 151/2003.(IX.22.) Korm.r. az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

 

  • A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény

 

  • A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény

 

  • A gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény

 

  • A kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009.(IX.29.) Kormányrendelet

 

  • A termékek eladási ára és egységára, továbbá szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól szóló 4/2009. (I.30.) NFGM-SZMM együtt es rendelet

 

Ezen jogszabályok hatályos és teljes változatát Ön a www.njt.hu weboldalon, a Nemzeti Jogtárban megtekintheti.



Z)

 

Záradék

 

  1. 2014.06.14 előtt kötött fogyasztói szerződések (megrendelések) esetére jelen vásárlói tájékoztatót tartalmában, a 17/1999.(II.5) Korm.rtel.- összhangban kell értelmezni.

 

  1. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen vásárlási tájékoztató kondícióit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.



  1. Jelen tájékoztatóban nem szabályozott esetekben a J) pontban jelzett jogszabályok kerülnek alkalmazásra, illetve Szolgáltató email és telefonos ügyfélszolgálata tud szóbeli, vagy írásbeli, további, részletes tájékoztatást adni.






I. FEJEZET 1.sz. melléklete




A 45/2014(II.26)Korm.r. kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztatója

 

1. Kellékszavatosság

 

- Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

 

Ön a szolgáltatás hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a 2013. évi V. tv (Polgári Törvénykönyv) 6:159.§ - 6:167.§ szabályai szerint.

 

- Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

 

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

- Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

 

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

 

- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

 

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. - Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jog érvényesítésének?

 

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az iDance Kft., mint "vállalkozás" nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

2. Termékszavatosság (Ptk. 6:168.§ - 6:170.§)

 

- Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

 

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – a választás szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

- Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

 

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

 

- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

  • Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét Ön a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

 

  • Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét? Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

 

  • A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

 

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

 

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

 

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

 

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

3. Jótállás (Ptk. 6:171.§ - 6:174.§)

 

A tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban "az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról" szóló 151/2003.(IX.22.) Korm.r. tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis a Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt, új (nem használt) termékekre vonatkozik.

 

Jelen weboldalunkon vásárolható termékek nem mindegyike tartozik ezen Kormányrendelet tárgyi hatálya alá.

 

Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003.(IX.22.) Kormányrendelet hatálya alá nem tartozó egyes termékek tekintetében a gyártó által biztosított és önként vállalt jótállás biztosít.

 

A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja. Szolgáltató a termékhez mellékelt jótállási jegyet kiszállításkor érvényesíti.

 

Az olyan fődarabok és tartozékok meghibásodására, melyek nem tartoznak a Korm.rendelt hatálya alá, a Szolgáltató csak akkor tud jótállást vállalni, ha a termék gyártója eleve jótállást biztosít, a jótállási jegyen jelölt időtartamra.

 

Fogyasztó, a jótállási jeggyel és 19/2014.(IV.29.NGM) r. 3.§(2) alapján az eredeti számla bemutatásával együtt a komplett berendezés cseréjét kérheti. Csere esetén a cserélt berendezés tekintetében, a csere időpontjától indul az újabb jótállási időszak.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

Tájékoztató utoljára frissítve, és hatályos: 2014.05.1-től.




II. FEJEZET



Adatkezelési Nyilatkozat a 2011.évi CXII.tv. (Infotv.) szerint

 

Jelen weboldalon keresztül történő vásárláshoz az előzetes regisztráció opcionális (tehát nem kötelező).



Infotv. 4.§ szerint tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a kezelt adatok köre: a fogyasztói szerződés (45/2014(II.26) Korm.r. szerinti) létrejöttéhez, megrendelések teljesítése és a megrendelések díjának beszedését bizonylatoló, 2003.évi XCII. (Art.) szerinti nyugta vagy számla kiadásához szükséges adatok.



Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 13/A. § rendelkezései értelmében:

 

  1. A szolgáltató az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti az igénybe vevő azonosításához szükséges és elégséges azonosító adatokat.

 

  1. A szolgáltató az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtására irányuló szerződésből származó díjak számlázása céljából kezelhető az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos olyan személyes adatokat, amelyek a díj meghatározása és a számlázás céljából elengedhetetlenek, így különösen a szolgáltatás igénybevételének időpontjára, időtartamára és helyére vonatkozó adatokat.

 

  1. A szolgáltató - a (2) bekezdésben foglaltakon túlmenően - a szolgáltatás nyújtása céljából kezelheti azon személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás nyújtásához technikailag elengedhetetlenül szükségesek. A szolgáltatónak az egyéb feltételek azonossága esetén úgy kell megválasztania és minden esetben oly módon kel üzemeltetnie az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása során alkalmazott eszközöket, hogy

 

személyes adatok kezelésére csak akkor kerüljön sor, ha ez a szolgáltatás nyújtásához és az e törvényben meghatározott egyéb célok teljesüléséhez feltétlenül szükséges, azonban ebben az esetben is csak a szükséges mértékben és ideig.

 

  1. A szolgáltató a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos adatokat bármely, a (3) bekezdésben meghatározottaktól eltérő célból - így különösen szolgáltatása hatékonyságának növelése, az igénybe vevőnek címzett elektronikus hirdetés vagy egyéb címzett tartalom eljuttatása, piackutatás céljából - csak az adatkezelési cél előzetes meghatározása mellett és az igénybe vevő hozzájárulása alapján kezelhet.

  1. Az igénybe vevőnek az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevételét megelőzően és a szolgáltatás igénybevétele során is folyamatosan biztosítani kell, hogy a (4) bekezdés szerinti adatkezelést megtilthassa.

 

  1. A (4) bekezdésben meghatározott adatok nem kapcsolhatók össze az igénybe vevő

 

azonosító adataival és az igénybe vevő hozzájárulása nélkül nem adhatók át harmadik személy számára.

 

  1. Az (1)-(3) bekezdésben meghatározott célokból ezeket az  adatokat törölni kell a szerződés létrejöttének elmaradását, a szerződés megszűnését, valamint a számlázást követően. A (4) bekezdésben meghatározott célból kezelt adatokat törölni kell, ha az adatkezelési cél megszűnt, vagy az igénybe vevő így rendelkezik. A számvitelről szóló törvény vagy más törvény eltérő rendelkezése hiányában az adattörlést haladéktalanul el kell végezni.

 

  1. Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása nem tehető függővé az igénybe vevőnek valamely (1)-(3) bekezdésében nem említett célból történő adatkezeléshez való hozzájárulásától, amennyiben az adott szolgáltatás más szolgáltatótól nem vehető igénybe.

 

  1. A külön törvényben meghatározott tájékoztatáson kívül a szolgáltatónak biztosítania kell, hogy az igénybe vevő az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevétele előtt és az igénybevétel során bármikor megismerhesse,hogy a szolgáltató mely adatkezelési célokból mely adatfajtákat kezel, ideértve az igénybe vevővel közvetlenül kapcsolatba nem hozható adatok kezelését is.



A patapult.hu Webáruház tulajdonosa, mint (Infotv.3.§. és9 18) adatkezelő és adatfeldolgozó:

 

iDance Kft.

------------------------------------------------------

 

Székhely és postacím: 8200 Veszprém Kígyó út 8. Cégjegyzékszám: 19-09-513189

Adószám: 22956198-1-19



Az ügyfél az adatai megadásával felhatalmazza az "iDance Kft."-t adatainak a 2011. évi CXII. Információs önrendelkezési jogról szóló törvény 4.§(1), 5.§(1)a) és a 2001:CVIII 13/A.§ szabályzása alapján, kizárólag jelen

Adatkezelési Nyilatkozat szerinti célnak megfelelő kezelésére, a Nyilatkozatban jelölt időbeli hatállyal.

 

A vásárlás során megadott adatokat az "iDance Kft."-n kívül álló személyek részére nem közli, azokat nyilvánosságra nem hozza.

 

A nyilvántartott adatokhoz csak "iDance Kft." és felelős munkatársai férhetnek hozzá.




Infotv.7.§(5) alapján a regisztrált adatok zárt adatbázisban kerülnek tárolásra, azokhoz sem a weboldal látogatói, sem más regisztrált fogyasztók nem tudnak hozzáférni.

 

Vásárló adatainak kezelése kapcsán jogorvoslati lehetőséggel, esetleges panasszal a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (székhely: 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C) fordulhat. Igényét az adatkezelő telephelyei, mint esetileg a vásárlók kiszolgálása szerint illetékes polgári bíróságok  

 

illetve a FŐVÁROSI TÖRVÉNYSZÉK Budai Központi Kerületi Bírósága ) előtt érvényesítheti.

 

2001:CVIII.Ektv.4.§ h) pontja tekintetében tájékoztatjuk vásárlóinkat, hogy a webáruházat tényleges webtárhely-szolgáltatóként : a BlazeArts Kft

6090 Kunszentmiklós, Damjanich J. u. 36. 1/8.üzemelteti. A webáruházban rögzített megrendelési adatok tárolása tehát helyileg Magyarországon belül történik.

 

Megrendelésekkel kapcsolatos adatok Infotv.5.§(1)b)pontja a 2003:XCII.Art.47.§(3) alapján teljesítendő, Art.164.§(1) szerint legalább 5 évig (a kibocsátott számlákon az adó megállapításához jog elévüléséig) kezelendő.



Infotv.14.§ szerint ez időn belül a fogyasztó (vásárló) kérelmezheti az adatkezelőnél

 

  1. tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,

  2. személyes adatainak helyesbítését, valamint

 

  1. személyes adatainak törlését vagy zárolását kötelező adatkezelés kivételével.



Jogforrások hatályos szövege elérhető:

 

2001:CVIII Ektv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=57566.254495 2011:CXII Infotv. http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=139257.262814



Adatkezelési Tájékoztató utoljára frissítve, és hatályos: 2014.11.05-őtl.